Vad står det på schemat?

Idag blev det ett dressyrpass för Pepper. Han tittade lite i början men vande sig. Jag började med att skritta fram 10 min på långa tyglar sen kortade jag upp dem. Travade några varv i båda varven. Sen tog jag lite galopp i båda varven och jag märkte att han var sår jobbade och stel i vänster varv, så det är en sak vi ska träna mer på. Det var ett pass där jag skulle lära känna han lite, men jag tyckte ändå att det blev lite kort så jag tränade övergångar. Först skritt till trav. Då gjorde jag så att vi C B A E tg jag en skritt övergång på 3 sekunder. Sedan gjorde jag trav till halt som faktiskt gick ganska bra. Han är lite känslig i munnen men han verkade tycka det var kul. Jag ville testa att tänja lite på gränserna så jag provade några gåner att fatta galopp från skritt. På ena sidan skulle jag skritta och andra skulle jag galoppera. Jag är mycket nöjd eftersom att det var första gången jag red ett ordentligt dressyr pass, för att igår tog jag en skrittur. Imorgon stårdet markarbete på schemat med låga bommar.
Outfitens färg: Mörkblå och svart
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0