Ridpasset

Dagens Ridpass
 
Gick och hämtade Pixso i hagen, kännde att hon behövde jobbas idag. Borstade av lortgrisen och la in täcket i tvättstugan.. skitgrisen in da hause XD
 
La på hennes sadel och märkte att det var något fel, för det första så ryckte Pixso på öronen och såg allmänt sur ut när jag spände sadelgjorden, tveksam som jag är gick jag ut på stallplanen och bad frida hoppa upp, jag sprang en bit ifrån med ett långt grimmskaft, och det var tur, såg att sadeln inte låg riktigt rätt utan att pixso hade blivigt smalare än förut och då fick sadeln inte den där perfekta passformen, så precis när jag skulle stanna in Pixso började hon, 2 bockningar på rad, det var ren tur att Frida höll sig i manen, hon höll sig kvar och jag bad henne hoppa av, vi gick in i stallången och tog av sadeln, tog med mig Frida in i sadelkammaren och letade upp en fårskinnspad som jag inte använt på länge, tog med den och la den mellan sadeln och schabraket, och gud villken skillnad! Nu fyllde ju padden upp mellanrummet som fattades och sadeln såg ut att ligga rätt bra, spännde sadelgjorden igen och hon såg sur ut, men sket i det eftersom det tar en stund innan hon blir glad igen efter att ha varit sur.. Tränsade henne och satte på benskydd, satte på lite reflexer på benen och en reflexgrimma väldigt löst spänd över tränset (för att vi ska synas bättre) satte även på mig en reflexväst ^^
 
Sen skrittade jag och Frida upp till vitbacksgårdens ridhus där vi satte fram några bommar och 1 sockerbitshinder. Kände att sadeln låg bra och Pixso var nu glad igen och väldigt väldigt rastlös och het kanske man kan säga ;) Skrittade iallfal bara en liten stund eftersom vi skrittat hela vägen till ridhuset, (tog självklart av alla reflexer nu) Travade fram henne med skrittäcke på och övade på att göra volterna runda och trava över bommarna bra, man kan väl säga att hon var väldigt het, så bommarna gick inge bra, hon rusade över dom och stack sedan runt i hela ridhuset och det blev några små glädjeskutt ;) Och en gång så hoppade hon över 2 bommar och märkte sen att det kom en till så det blev ett stort hopp en liten landning och sedan en sväng för att undvika den sista bommen, och lilla jag då flyger av XD Men pixso springer runt i hela ridhuset och bockar, tillslut stannar hon i hörnet och tuttar på mig som: Varför ligger du där? skulle vi inte träna?..
Skrattade och borstade av mig och hoppa upp igen, nu hade hon lugnat ner sig lite så vi kunde trava genom bommarna, fick henne att gå böjt på volterna för att sedan gå rakt mot bommarna, längde sedan stigbyglarna och galloperade, mest för att få henne samlad och i form, fick henne samlad och i form *tummen upp*  Sedan hoppade Frida av och fixade bommarna i en solfjäder, så vi travade på dom i en volt i båda varven. Ja sen travade jag henne i 3 takt villket gör henne lösgjord och avslappnad och skrittade sedan av henne, hoppade av och satte på alla reflexer och skrittäcke igen, sen begav vi oss hemåt, tränsade av henne och tog av sadeln och allt, borstade min lilla otåliga ponny som var göhungrig, så jag hämtade hennes förrberreda kvällsmat som består av hö,det sista lilla betforet som var kvar,B-vitamin och lite kalk.Så medan hon fick stå och mumsa på kvällsmaten så gick jag till sadelkammaren för att hämta ett varmt täcke, så det fick bli ett mystäcke som hon fick på sig ^^ ↓ 
 
Gick sedan för att hämta Caspian i hagen, men var rätt så trött,skola imorgon, läxor att göra och hinna åka till luft hööks innan det stänger.. ja det kan bli väldigt svårt.. så bestämmde mig för att bara ta in honom och borsta honom och satte på även honom ett mystäcke som var nytvättat och mysigt,
Ser rätt kallt ut men är faktiskt lagom isolerande och varmt ^^
Sen fick även han in i boxen och mumsa på kvällsmaten.
 
Gick sedan för att se hur det gick för Frida, hon höll på att mysa med Lucas <3
Så vi tog sällskap mot utgången, sade godnatt till hästarna, släckte lyset och stängde stalldörrarna och satte för haspen.
 
Önskar att Vitbacksgården hade ett "hästband" så att man kunde gå dit med hästen om man är sjuk tillexempel så att hästen får motion oavsett...
 
Ska även ta och ringa Christoffer (stoffe) ((Min gamla lufthopptränare) och be om lektioner till både mig och Frida, då tävlingssäsongen snart drar igång och det är ju klart man vill va fräsch ;)
 
Pixsos outfit:
 
Sammanfattning: Svart sadel,pad,marinblått schabrak,marinblå fram & bak skydd, silvriga sporrar,svart träns,svarta stigbyglar och Randigt skrittäcke (halva passet) 
 
+ dessa reflexsaker
 
Min outfit:
Sammanfattning: svart underställs tröja, blå stickad JH tröja, röda helskodda byxor, Grå tjocka långa mysstrumpor, Sveriga GPA hjälm, svart ridväst,svarta Tertorn stövlar, Svarta tjocka fingervantar och en svart tjock Vinterjacka.
 
Ja det var det ^^
Vad tycker ni om mina inlägg? vad vill ni se mer av?
Tipsa gärna andra om bloggen! ;D
 
 
Stora kramar Q


Kommentarer
Stall Grimskaft

Intressant att läsa, big like to you blog!

Svar: Åhh herregud! Tack så hemskt mycket! Dn blogg e super!! Hittar verkligen inspiration där! Du har det så realistisk och du motiverar mig att fortsätta med LH, var rejält deppig en stund där när du la ner bloggen, tänkte sluta blogga.. Tack för att du är tillbaka! <3Kram
Stall Pearl Sunlight

2013-01-23 @ 19:17:18
URL: http://Stallgrimskafts.blogg.se
Neiwada

Det var ett jättebra och välskrivet inlägg. Mer sånna här! Big like! (Y) <3

Kram Neiwada<3

Svar: Åhh Gud tack så hemskt mycket! <3
Stall Pearl Sunlight

2013-01-24 @ 07:39:24
Stall Grimskaft

Sv; Naaww, gullig du är då! <3

2013-01-24 @ 12:11:53
URL: http://Stallgrimskafts.blogg.se
Loppan

Jag är så himla glad att du är tbx! :D Jag ÄLSKAR verkligen din blogg och det har inte varit lika kul utan dig :)

Svar: Åhh gud vad glad jag blir!! Tack Loppan! Jag tittar in på din blogg varje dag, bara så du vet ;)
Kramar <3
Stall Pearl Sunlight

2013-01-24 @ 21:12:15
URL: http://loppanslufthastar.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0