En helt vanlig vardag ^^

En helt vanlig vardags dag:
 
06.30 Vaknar och går upp och klär på mig mjukisar och en varm hoodie och oftast mina stallskor eller gamla slitna converse.
 
06.40 Går ut i stallet och lägger in mat i hästarnas boxar som mamma eller frida förberett kvällen innan.
07.00 Går ut och hämtar in alla, och släpper in dem i boxen
 
07.20 Rengör alla skålar maten varit i och lägger i ny mat och packar hö tills kvällen.
 
07.40. går in och äter frukost och klär på mig
 
07.50 Går ut och släpper ut alla hästarna
 
08.00 åker till skolan
 
14.00 Kommer hem från skolan, äter mellanmål och klär på mig stallkläder
 
14.20 går ut i stallet och häller i maten i krubborna och höet i boxen
 
14.25 mockar Pixsos och Caspians och Printas box.
 
14.40 släpper in alla hästarna.
 
14.50 rengör matskålarna och packar i hö för kvällen och betfor och sånt.
 
15.20 Sopar och fixar i stallet, sätter på tvättmaskinen om det behövs.
 
15.40 Tar ut den hästen jag ska rida i stallgången, borstar sadlar och tränsar.
 
16.10 Hoppar upp och rider
 
17.10 -17.25 Kommer tillbaka och sadlar och tränsar av och brotstar, släpper in i boxen och hänger tillbaka allt, troligtvis tar en till häst och rider
 
17. 40 Borstar, sadlar,tränsar häst nr2
 
 18.00 Rider iväg häst nr 2
 
 19.00 Kommer hem , borstar sadlar av och tränsar av och ställer in häst nr 2 i boxen.
(under denna tiden när jag ridigt har Frida eller mamma varit i stallet och släppt ut och ridigt några hästar)
 
19.20 Släpper ut hästen som är den enda i stallet då de andra är ute.
 
19.25 går in och duschar.
 
Sen tar mamma eller frida och ger dom mat och släpper in och fixar täcken och allt det där ^^
 
 
Var det jobbigt eller intressant att läsa om? ^^
 
Kram Q


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0