33 graders värme ^^

Hejsan alla! Förlåt för den Usla uppdateringen! Men det beror på att jag är utomlands, Närmare bestämmt Thailand :)
Varit här i en vecka och kommer hem på nyårsafton.
 
Frida är hemma och tog på sig ansvaret att rida Pixso och promenera ev. smårida. Varför Frida bara får smårida och promenera med Caspian är för att n har han fått vila så länge, och när Caspian har vilat länge och ska sättas igång, då säger man bara grattis eller snarare bryt ett ben.. Han blir helt vild, är som en unghäst igen.. så tar cirka 1 månad ibland att träna upp honom igen :O Men det värsta är att han börjar bocka,stegra och allmänt dumma sig.. bara vid ridningen inte nafsa eller så men han kan vara jättesvår att sko,lasta,duscha nu den här månaden/nästa eftersom han har fått för sig att allt e så läskigt...//typiskt caspian..//
Men jag vill endån att Frida ska få en utmaning så hon kan handskas med svårare hästar sen, allltså menar så att hon inte får världens snällaste ponnysar serverade på ett fat utan får jobba med svåra hästar!
Pixso har jag inte haft på upehåll innnan, bara sisådär 2 dagar och då brukar det gå bra.. men nu har dom stått på "vinterbete" kan man väl säga, ibland promenerats bara men inte mer, och det är i typ 3 veckor.. :O Men Pixso behövde det, många tycker säkert, amen det är djurplågeri att ha hästarna ute (och inne) på vintern och inte rida dom! :O Men tro mig, Pixso behövde det, så ska börja sätta igång henne (på riktigt inte små ridning.. när jag kommer hem, så att hon är redo och fin inför tävingarna vi ska på :D

Men det blir så att flyget vi åker med hem landar i Danmark någon halvtimme innan midnatt på nyårsafton, och jag kommer inte hinna hem (måste checka in/ut ta väskorna med mera) SÅ jag har bestämmt med Frida och Mamma (luft) att de ska fira nyår ute i stallet med alla hästarna och ta med ipaden så vi kan prata på skype, varför dom ska göra det just i stallet e för att på nyårsafton säger man ju att alla hästar fyller år.. Och jag e inte hemma när de fyller år.. :( Men men.. Så nu blir alla hästarna där hemma 1 år äldre <3
 
 
Pappa fixade min bärbara laptop innan vi åkte till thailand, och den har jag inte kunnat använda innan pga att den var sönder, så ursäkta stavfel men jag är inte van vid dessa tangenter :O
Hur har ni det där hemma?
Just det, God jul (i efterskott) Och gott nytt år i förskott! <3
 
Ps. funderar på att göra en egen blogg eftersom det är bara jag som bloggar här.. -.-
 
Kram Q <3


Kommentarer
Loppan

Låter skönt :)

2012-12-26 @ 12:27:01
URL: http://loppanslufthastar.wordpress.com
Loppan

BTW: gå in på min blogg och läs inlägget "Lucka 24" ;)

2012-12-26 @ 12:40:08
URL: http://loppanslufthastar.wordpress.com
Neiwada

Du är en bra bloggare så det skulle nog vara kul med en egen blogg. Eftersom Pao inte är särskilt aktiv nu! Jag kommer fortsätta följa dig iaf<3

Kram

Svar: Aww tack! Nej tyvärr.. Vad kul! Men får ta någon dag då jag känner mig lugn och obesvärad och inte behöver Göra någonting, det är sådana dagar jag gillar att blogga. Så får väl ta en dag som sagt och fixa till en ny blogg, men ska sitta LÄNGE med den så jag vill ha den på mina villkor och prefekt liksom. Juste en fråga bara, gör du eller någon du känner (inom LHvärlden) header och design (inte nödvändigtvist men kul att ha en fin design) och kan sätta in de? Kramar Q <3
Stall Pearl Sunlight

2012-12-27 @ 09:59:35
EF

Vi har haft omstart på bloggen så alla gamla inlägg är borta. Men hoppas alla läsare och nya läsare ändå är kvar <3 Lite konstigt att göra omstart efter ett helt år på bloggen :/
Besök gärna! <333

Btw... Skulle vara kul om du startade egen blogg <3

Svar: Såg det, amen det gör inget eftersom jag har flöjter efter nästan hela året! ;O självklart är jag kvar! Nejdå, ibland vill man bara göra en omstart och bli en ny bättre bloggare ;)
Funderar faktiskt på att sätta mig en dag när jag kommer hem och starta en egen blogg, så håll utkik ;) btw tack för att du läser bloggen! <3
Kram Q <3
Stall Pearl Sunlight

2012-12-28 @ 20:16:32
URL: http://stallskogsstjarnan.webblogg.se
EF

Sv: Ja, precis men jag lovar att läsa din egna blogg och läsa mer på denna! <3

2012-12-31 @ 15:28:28
URL: http://stallskogsstjarnan.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0