Frida + ? = Nya Paret

Hejsan hejsan!

Anledningen till att jag inte bloggade om ridpasset frida red på Pixso är för att det aldrig blev så, Pixso låg och sov i boxen när vi kom tillbaka och Frida gäspade stort, så vi beslutade oss för att ta en kort dag i stallet, så vi hjälptes åt att packa frukosten och sen gick vi in.
 
Idag så var både jag och Frida hemma från skolan. Frida vill inte inse faktan att hon håller på att växa ur Lucas och snart är för stor.. Men efter att jag suttit i 1 timme på hastnet,blocket och alla de där sidorna och petat ut några som jag tyckte var speciella, visade dom för Frida och hon blev helt fast, vi tittade på annonserna om och om igen, läste de om och om igen och diskuterade priset klasserna hästen gått, utbildning,psyket osv. 
 
Vi har hittat 4 st som är speciella, en som jag gillar extra mycket, de alla är jättefina, men jag tror att de är för mycket tävling i dom, att de bara är stissiga, att Frida inte kan skänkla på dom utan att de ryggar, Frida är inte sådan, den jag har som favorit är en svart Maxad B ponny som hoppat Inomhus Ponny Sm, Det är svårt att beskriva hand kropp men han har en vältränad rumpa,Stark hals, kroppen är smidig och fit (ingen sommarmage här nej ;)) Men hans huvud ser inte ut som en arabs utan mer som en skogsbrukshäst av något slag, om man inte fick se kroppen utan bara huvudet skulle jag inte tänka att han skulle hoppa SM, han ser ut som en som ska dra tunga slädor med fallna träd på, inte en som hoppat inomhus ponny sm!
 
Jag tror att detta är ponnyn för Frida! 
 
Sen har vi en (vet inte om det är rätt men men) tigrerad ponny som är väldigt fin i kroppen, smalt och fint ponnyhuvud och de där bruna kärleksfulla ögonen, har hoppat SvårB men kan komma längre med rätt ryttare står det i annonsen.
 
Sen har vi en till svart ponny som är medelstor B, han är jättefin och en typisk lydig ponny, tyvärr kommer hon växa ur honom för fort..
 
Vi har även hittat ett ungsto på 3 och ett halvt år, Väldigt fin kroppsform och väldigt fin i helhet, transportvan och van att ledas i grimma, väljer vi den kommer vi få mycket att jobba med, det kommer bli en stor b ponny, men det kommer ta ungefär 2 år att utbilda och då är hon nästan färdigvuxen och då har ju Frida också växt.. :/ 
 
Sen har vi en kritvit ståtlig ponny med en perfekt hållning och rosa mule, ryckt man och muskler på rätt ställe. Hoppat La men kan komma längre med rätt ryttare står det i annonsen, 
 
Sen har vi typ en Knabstrup, det är en mellanstor C ponny, Hoppat 1,20 hemma och 95cm på tävling. Har lätt för att gå i form med rätt ryttare och har fina meriter i utställning.. 
 
Så nu är frågan, villken tycker ni bäst om? Villken tro ni skulle passa Frida enligt vad ni läst om henne? 
 
Ps. den favoponnyn jag har, det är nästan så jag blir sugen på att köpa den till mig själv <3 Fast kommer växa ur han direkt..
 
Btw, imorgon blir jag 13 år ^^ 
 
 
 


Kommentarer
Jossan

Vem köpte du Pixo av? Så otroligt fiiin! :O <3

2013-02-01 @ 18:57:15
URL: http://hesttejejn.blogg.se
Loppan

Grattis grattis! :D

Svar: Tack tack! <3
Stall Pearl Sunlight

2013-02-01 @ 21:27:25
URL: http://loppanslufthastar.wordpress.com
Johanna

Hej! Jag ska bara säga att du har otroliga fina hästar :)

Svar: Tack så jättemycket! :D
Stall Pearl Sunlight

2013-02-03 @ 11:21:56
LuftLycka

Grattis! Den första eller sista tycker jag då en bra läromästare som inte blir utväxt så snabbt. Den att den har lite meriter så att den vet hur man tävlar;)

Kram O

2013-02-07 @ 21:22:41
stallgrimskaft

Härligt! Men karma?

2013-03-04 @ 16:03:16
URL: http://stallgrimskafts.blogg.se
Maria

Den lägs upp lät ju bra.

2013-03-21 @ 07:25:14
URL: http://tallbloggen.blogg.se
Angelica

Hej! Kan du kolla in min blogg har bara en person som tittar på den bloggen skulle gärna vilja att fler ska titta på den.Den handlar om luft hästar. bloggen heter: http://gotlandsbastahastblogg.blogg.se // MVH Angelica

2013-10-22 @ 10:10:26
URL: http://gotlandsbastahastblogg.blogg.se
Lufthästbloggar

Hej, jag är en 13-årig tjej som driver en ganska nystartad blogg som heter Lufthästbloggar. Vårt mål är att skapa gemenskap mellan lufthästmänniskor och vi skulle bli jätteglada om du skulle vilja hjälpa oss skapa gemenskap i lufthästvärlden. Alla bloggar och hemsidor är välkomna, stora och små, gamla och nya. Jag vet hur jobbigt det kan vara för vissa att få besökare och uppmärksamhet till sin blogg, därför försöker vi få andra att läsa varandras bloggar genom att samla så många länkar som möjligt.
Om du är intresserad eller vill ha mer info besök http://www.lufthastbloggar.blo...

2013-12-25 @ 15:17:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0