Tävling hos Stall grimskaft!

Gash, det är mycket som händer dessa veckor framöver! :O 
Ja men idag är det tävling så har fått ta ledigt från skolan (ej irl)
Så jag har nyss kommigt in ifrån det uppvärmda ljusa gosiga stallet där nu både pixso och caspian står och tuggar lite hö! :D
 
Ja har borstat dom noga och ryck pixsos man då den blev för lång och ojämn.
Och hon var väldigt sprallig idag, vet inte varför kanske för att hon fick vila igår? 
 Aja men jag gick till Vitbackgården där jag gick in och kollade med henne om det var okej om jag låade ridhuset. Och det var okej :D
Så jag gick in där, stängde dörrarna och släptte henne i paddocken, hon fick springa av sig. Sen körde vi lite inkallning och att hon skulle gå efter mig.. gick väl sådär XD
Aja sen skrev jag en lapp och la i ridhuset där jag skrev tack och så! :) 
Sen gick jag hem med henne, travade och gjorde halt ibland för att se så hon lyssnar.
Min fina tjej i ridhuset <3
 
Sen stälde jag in henne med ett flece täcke då hon är klippt! Glömt att visa hur, men såhär är hon klippt:
Filtklippning :) 
Caspian är inte klippt än men ska klippas snart! :D 
 
Outfiten till tävlingen då jag ska hoppa 65cm med Pixso och 90 med Caspian <3
 
Caspians outfit i transporten:
  
 
Sammanfattning: Blått stalltäcke, brun lädergrimma med ludd,svans skydd,transportskydd.
 
Pixso i transporten:
   
Sammanfattning: Blått flecetäcke brun lädergrimma med ludd,svansskydd och transportskydd!
 
Pixso på banan:
   
 
Sammansfattning: Svart hoppsadel,blått schabrak,svart träns,svarta benskydd,svarta stigbyglar,silvriga allorund sporrar,
 
Jag på Pixso:
  
 
 
Sammanfattning: Blå tävlingströja,Svart kavaj,vita ridbyxor,svarta tretorn ridstövlar,svart säkerhetsväst,Blå hjälm,svarta handskar och CRW ridstrumpor!
 
Caspians outfit på banan: 
 
 
 
Sammanfattning: Brun hoppsadel,Blått hoppschabrak,brunt pullarträns,svarta stigbyglar,silvriga allorund sporrar och blå benskydd fram och bak.
 
Jag på Caspian:
 
 
Sammanfattning: Blå tävlingströja,svart kavaj,vita ridbyxor,svarta tratorn stövlar,svart säkerhetsväst,blå ridhjälm,svarat ridhandskar och CRW ridstrumpor.
 
Både Caspian och Pixso har detta ridtäcket på sig när jag skrittar fram och av dom!
Ja sen mer saker jag har med, de ska stå där från 12 och tävlingen börjar halv två-två!:
Gräsbroddar
 svampar
 Slikonband
 Tävlingsbok
Maten till pixso och caspian
 Startnummer
Mössa
 Reflex ridtäcke
Reflexgrimma
 Vintertäcke till Pixso
 Vintertäcke till Caspian
 Varm vinterjacka
 Sadelöverdrag
Vita överdragsbyxor!
 
Sådär här är startlistorna! Det är ett ekipage mellan Pixso och Caspian så som tur är följer Mira med och hjälper mig, pust vad hade jag gjort utan henne? <3
Så nu lastar vi snart in hästarna i transporten och rullar mot Stallgrimskft! :D 
 
Bye önska oss lycka till! <3
 
Taggade! <3
 
/Q
 
 


Kommentarer
johanna (jf)

hej vill du vara med på min ponny tävling

2012-10-27 @ 18:57:47
URL: http://stallskogsstjaran.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0