Mina Hästar!

Hejsan tänkte då berätta om mina hästar och så :D
 
Mina Hästar:
Just nu har jag 2 hästar jag rider dagligen!
 
Namn: Picasso "Pixso"
Född: 2008
Ras: Svensk ridponny
Kön: Sto
Färg: Brunskäck
Mankhöjd:1,44 
Kategori: Maxad D-Ponny
 
Info: Pixso som Picasso kallas är ett sto med hjärtat på rätt plats! Hon älskar att hoppa och med rätt ryttare kommer hon säkert upp till LA. Dressyren är något denna damen tycker mindre om, efter ett tag när man visar att det är jag som bestämmer så skärper hon sig, men i början så bockar hon och flänger runt med huvudet. För att vara 4år är Pixso en väldigt välutbildad häst som är människokär och älskar att tävla i hoppning när det går snabbt och är höga höjder! När man går i skogen med henne så är hon rädd för det mesta i början, ett litet löv som blåser över vägen kan vara droppen och hon sticker iväg. Så ryttaren måste vara bestämmd och vara trygg. Pixso´s stora rädsla är små vattenpölar. Men denna lilla damen älskar när man sitter i boxen och pratar eller läser för henne, då lägger hon sig bredvid med huvudet i knät, alltså en riktig mysponny!
 
 
Namn: Caspian
Född: 2002
Ras: Korsning mellan Engelskt Fullblod och Ardenner/nordsvensk?
Kön: Valack
Färg: Fux
Mankhöjd: 1,46
Kategori: Maxad D-ponny
 
Info: Caspian är en väldig jentleman! Han älskar att rida dressyr men har även placerat sig i hoppning några gånger. Han älskar när man rider hårde dressyrpass och tar en runda i skogen dagen därpå. Han är lugn som en filbunke och är högsat i rank i hagen. Den här killen tar dig vart du vill, sätt dig på hans rygg och han bär dig dit du vill! Caspian skulle aldrig göra en fluga förnäm! Det högsta han har tävlat i dressyr är LB då han tyvärr inte blev placerad.. Men den här killen är en kille du kommer uppleva massa skoj med och som aldrig sviker!
 
Sådär det var lite om mina 2 sötnosar <3
Ni ska få se passen också :)
Kommer ett inlägg senare idag! 
 
Ha det bäst flodhäst ;) <3
 
Kram Q

 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0