2 Nykomlingar<3

Hejsan! Ja ni fastnade nog lite på rubriken, vad kan det vara? :O
 
Jo det är såhär att jag har ju startat ett "företag" som tar hand om vanvårdade hästar, och i Fredags så kom de 2 stycken till mig, de kom från Stall vitbacksgården. De var ett par som bodde ganska nära hennes gård där hade de 2 hästar som var jättemagra och vanvårdade så hon pratade med dom och de beslutade att hon skulle ta dom, och eftersom hon läst här att jag tar emot vanvårdadce hästar så hade vi kontakt och bestämmde tillsammans att de skulle komma hit och sen åka till folk som kan ta hand om dom. Så i fredags så kom dom. Här är info om dom 2:
Namn: Amador
Ras: Highlandponny
Född: 1998
Kön: Vallack
Mankhök: 153
Färg: Svart
e. Molgan
u. Swea
Tecken: -
Utbildning: Grund
Ägare: Vitbacksgården (ägdes av ett par som hade vanvårdat honom, sen var det tänkt att han skulle slaktas)
Övrigt: Jättelugn och han kan stå och mysa i timmar av vad jag har märkt.



 
 
Namn: Nickolina
Ras: Welshponny
Född: 2000
Kön: Sto
Mankhöjd: 135
Färg: Fux
e. Amadeus
u. Astaria
Tecken: Strimbläs
Utbildning: Grund, Hoppning 1
Ägare: Vitbacksgården (ägdes av samma par som har vanvårdat både Amador och Nickolina)
Övrigt: Skulle passa som favorithäst hos yngre barn. Hon älskar att umgås och är väldigt ivrig och charmig såklart.
 
Visst är dom fina! Fast i går så åkte Amador till Wainy ^^
Men Nickolina är hos mig för att stanna <3
Men kommer nog kalla henne Nikki/Nikkie eller har ni några namnförslag? ^^ Kommentera!
 
Här är Nickolinas foderstat:
Och hennes utrustning jag fick med ^^
 
Mer om Nicolina sen nu ska jag ut och bekanta mig ännu mer med henne. kanske en promenad? ^^
 
Se ya later ^^


Kommentarer
Johanna

Ha så roligt med Nickolina! :D Hon är en underbar liten ponny med glimten i ögat. Ho

2012-10-31 @ 13:03:21
URL: http://vitbacksgarden.blogg.se
johanna (jf)

söta dom är

Svar: visst är dom! :D <3
Stall Pearl Sunlight

2012-11-17 @ 15:05:26
URL: http://stallskogsstjaran.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0