Suttit upp!

Dagens träning med Mixie började med att sakta lägga på schabrak och sadel igen och longera lite med stigbyglarna nere. (Har tränat henne men inte bloggat om det). Hon var super lugn så nu har jag hängt på henne medan hon skritta. Sen stillsamt satt jag upp på Mixie. Hon var jättelugn och vi började smått att skritta. Mixie tyckte inte alls att det var läskigt och hon började smått trav för att hon tyckte det var kul. Men sen började jag skritta utan  att någon gick bredvid och hon fattade direkt vad skänkeln och tyglarna betydde när man försikigt kramade med snänkeln eller försiktigt pillade med tyglrna. Jag skrittade omkring själv och sen bara för att jag ände mig så säker så började jag trava lite. Jag blev chokad när jag kände hur fint steg hon har. Mjukt och inte alls hakigt.
Super nöjd över min pärla!
Senskydd lollipop
Hennes träns gick sönder av någon konstig anledning så hon fick ett sådant istället!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0