Skyisen!

Efter skolan var det bara att åka gå till hagen och hämta Sky. Som vanligt var hon längst bort i hagen så man fick gå en bit. När man kom ca 4 m nära henne började hon galoppera mot mig. Söta Sky! Hon gick utan täcke och därför var hon lite lerig. Det var bara  att ta fram alla borstar och sätta igång och börja borsta. Hur länge brukar ni får stå och borsta eran häst? För mig tog det en halv timme. Sen när jag tänkte efter så har jag inte ridit henne så mycket barbacka så det blev det. Alltså red jag barbacka på ett busfrö.
Jag hade tämkt att rida dressyr och skänkelvikningar. Lite galoppövningar också. Hon var lite stissig med huvudet och ville inte sänka sig i början men sen satte jag på en halsförlängare som hjälpte mig att kunna få henne att börja jobba och söka sig nedåt. När jag var i slutet på uppvärmingen började hon att korta och länga galoppen själv. Hon kände väl på sig att det var det jag ville. Se red jag som en åtta och på det raka spåret flyttade jag henne altså skänkelvikning och på det böjda spåret minskade jag tarv/galoppen. Jag är mycket nöjd över henne och hon verkade mycket gladare idag. Kanske har något med sadeln att göra... Ska lägga till en padd imorgon så får vi se om det funkar! Outfit kommer imorgon!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0