Kan man kalla det dressyr?

Dagens dressyrpass eller vad man ska säga var kanska intressant. Det var på Exit. Han stod längst in i boxen och halv sov när jag kom. Sen blev det borsta borsta och sen sadla och tränsa. Jag satt upp och red ner till en ridbana som tar ca 10 min att gå till.
När jag kom dit värmde jag upp med en volt och lite skrittövergångar. Han var ganska envis på att jobba men till slut orkade han inte kämpa emot.
I skritt och trav var han lugn men när galoppen kom tyckte han att det var så kul så han skuttade och bockade lite. Jag gjorde ingen övning eftersom att han var ganska stel och  jag hade ju redan ridit i 45 min som jag skulle!
'



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0