Frihetsdressyr!

Igår vilade Mixie och idag blev det frihetsdressyr. När jag hade hämtat henne från hagen var hon lerig så jag fick borsta av henne och sen tog jag på tränset. Vi gick ut i ridhuset och jag släppte henne. I början sprang hon omkring och gnäggade jättehögt. Sen lättade det och hon bockade omkring! Efter det började jag gå omkring och se om hon märkte mig. Det gjorde hon genast och sprang mot mig. Jag tränade inkalningar och lite att hon skulle följa efter mig. Sen körde jag lite löslongering och kollade om hon tog stöd eller inte ville springa på någon hov.
Jag gjorde det för i morgon kommer hovslagrn och ska sko henne för första gången!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0