Hoppning! Igen....

Idag hade jag en vän på besök som också gillar att rida LH så vi gjorde en bana som vi skulle hoppa. Det är ju inte så stort här så det blev ganska trångt. Det var en omhoppningsbana så det var mycket snäva svängar. Eftersom att jag ska tävla Exit i hopp SM så träna vi på snabbt men säkert. Först när vi värmde upp var det så att vi skritta och trava ett varv runt huset och sedan körde vi några varv galopp också. Sen satte vi igång med att hoppa fram. Först kom vi på ett litet räcke som log på 50 cm. Först i trav och sen galopp. Exit var irriterad på det flygande martingalen för när man är på marken så sitter den bra och lite klapp som den ska, sen typ drar han ihop halsen så den blir kortare. Jag antar att han gör så när han är lite väl överladdad. Vi hoppade banan på 50 cm förutom en oxer som log på 70 cm. Sen eftersom höjde vi och i slutet låg jag och Exit på 110 cm på oxern och 90 cm på resten av banan. Han slappnade också av motslutet så han längde sin hals till normalt. :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0