Fölet!

Idag kom det lilla söta fölet. När jag kom till Soreca så stod Queen och betade som vanligt så jag tänkte att jag tar dem till en mindre hage så såg jag som en liten paddock hage som jag ställde Queen i. Efter kanske 45 min (inte på riktigt) så såg jag att svetten börja rinna och hon la sig ner. Sen helt plötsligt sticker en liten föl hov ut och sedan två. Det var ett konstigt sätt att ta sig ut på men det gick. Så jag satt där först med en och sedan med två. Fölet var snabbt uppe på ben och sprang omkring med sin mamma. Så jag valde att släppa dem med dem andra. I början höll jag dem på avstånd och sedan kom Fly och skulle hälsa på nykomlingen. Så snäll och försiktig var hon! Sen sprang fölet och Queen omkring i hagen. En liten bild på fölet!


Kommentarer
J på soreca

Vad roligt att det gick så bra!! :D
Vad ska fölet heta?
Kommer du betäcka igen? :)

Kram J

Svar: Ja det var riktigt kul när lilla Fire Heart kom. Jag kommer betäcka henne igen och sälja fölet.
Kramiz Pao
Stall Pearl Sunlight

2012-07-26 @ 17:16:35
URL: http://soreca.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0