Första Ridpasset På Pixso :D

Hejsan igen :)
I Söndags kom Transporten med min lilla Pixso från Pantana, Så den dagen så stod vi och mös, gick en liten runda och sen släppte jag henne i en enskild hage. Efter att Pixso stått i en egen hage i ungefär 2 timmar gick jag ut och ställde in henne i samma hage som Caspian. Och det gick faktiskt bra! Hon märkte direkt att det inte var något att tjafsa om vem som var högst i rank, för Capsian började titta och sen började de skrika lite och så men efetr en 8 minuter stod de bredvid varandra och betade, skönt! *pust ut*
Ja så nu sitter jag och tittar ner på dom i hagen, just nu så rullar sig Caspian som en galning i sanden XD Typsikt han alltså, han vet att jag snart ska komma och rida honom och innan ridning så blir det borstning :P
Ja men sen i Måndags så skulle jag till stallet (IRL) men jag mådde inte bra så var hemma från skolan och så, så på kvällen så skulle pappa (IRL) ut i skogen så jag tänkte amen varför inte? Så jag tränsade Pixso och sen så red vi ut i skogen. Lite konstigt att rida henne barbacka första gångnen man rider en häst men Thats the way I do it! ;)
Ja som förra ägaren sagt så var hon väldigt stissig och rädd för allt i början, väldigt het också, så det blev korta tyglar i början, när det kom vattenpölar på stigen fick hon panik och gick ut på åkern och gick sedan ner på stigen igen när vattenpölen var bakom oss :P  Hon drog även iväg 2 gånger, första gången var när vi kommigt 50meter kanske, då sprang hon som bara den men jag fick stopp på henne innan vägen, tur det!
Ja sen andra gångne var i skogen och hon tyckte vi hade skrittat för mycket, då började hon studsa på stället och små stegra bara några centimeter från marken och då höll jag ju såklart i manen och då stack hon, hon är smart hon! ;) Sen var hon lugn som en filbunke, vi gick på gamla kvistar och grenar som bröts men hon brydde sig inte, duktig tjej! <3 
 
Pixso´s Outfit:
Brunt pullarträns
 
Blå Benskydd Fram & Bak
 
Min Outfit:
 
Sammanfattning: Ridhjälm,Ridväst,Svarta Tretorn stövlar, Kortärmad Ridtröja,Grå ridbyxor,Brun ridjacka /över västen) & bruna ridhandskar! :)
 
Sådär :) Ska ut och träna Caspian nu, blir ett hopp-pass eftersom vi ska tävla hos Neiwada i Neiwada Mästerskapen i hoppning på Tisdag! :D Ska berätta mer om det någon annan dag! :)
Bye! <3
/Q


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0