Skoning ^^

Hejsan! 
Är hemma och är sjuk idag.. skit jobbigt! Huvudet dunkar och kroppen värker!
Men jag måste sätta igång pixso så att hon inte tappar all kondisen som är svår att få upp på vintern tycker jag själv.. 
Så klädde på mig flera lager med strumpor,byxor underställ osv.
Gick ut till Caspians och Pixsos hage, hämtade in pixso som hade sitt skitiga vintertäcke på sig XD
Borstade av henne och satte på henne ett flecetäcke och frambenskydd, tog henne i grimskaftet och promenerade bort till Stall Vitbakcsgårdens ridhus som jag får låna ibland. Gick in i ridhuset, släppte henne och lät henne busa av sig. Sedan tog jag upp godiset och vi körde lite övningar och så. Ställde mig på en pall och klängde mig upp på hennes rygg, utan hjälm eller väst och utan grimma eller träns.. vet skäms på mig!
Galopperade och travade runt där inne, inga stora övningar utan bara bygga på förtroendet för varandra!
Satt av och lät henne gå runt och nosa i ridhuset medans jag gick upp på läktaren och in i det lilla uppvärmda "dommar rummet" och tog fram en penna och papper och skrev Tack för lånet och lite sånt, la resten av hästgodisbitarna på lappen som ett litet tack ^^
Sen så gick vi hem och där kratsade jag ur hennes hovar, som fått lite snöstyltor.. 
Släppte ut henne i hagen och gick in och gullade lite med Caspian.
Gick sedan in och gjorde iordning middagen till hästarna och sopade i skötselspiltan. För hovslagaren kommer snart och ska sätta i snösulor till båda hästarna då de får så höga snöstyltor, och de halkar oavsett om de har broddar eller inte när de har snö styltor!
Satt och tittade och läste trådar på internet om villka snöstyltor man skulle ha. Många olika åsikter men bestämmde mig tillslut för dessa:
De har fått mycket beröm, att de inte tappas så lätt och att de inte blir snöstyltor, upp till bevis nu då ;)
Så ungefär vid 3 så kommer hovslagaren. så Ska gå och ta in hästarna snart vid typ hal ett - ett ^^ Så dom får äta innan de får på snösulorna ^^
Även Lucas och Printa ska skos med dessa! ^^
(om ni inte vet vem printa är så är det bara att kolla in Min hemsida och sedan klicka dig vidare till hästarna här så ser du alla hästar vi har på gården! :D Även att de inte nämns så ofta,) 
Tror även att Joylé och Cashmir ska få snösulor ^^
Aja nu ska jag och Frida 
(luftlillasyster som äger Lucas) snart gå ut och ge Caspian,Pix och Lucas mat, resten fixar mamma ^^

Kram <3 
/Q
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0