Omväxling!

Jupiters pass blev en omväxling vad han brukar göra och därför blev det hoppning. Inte så högt utan bara 40 - 60 cm. Det är ju bra för de att få en omväxling ibland! I allafall när jag kom till hagen stod Jupiter och väntade på mig. Han tyckte väl att det tog för lång tid att fixa alla grejer i stallet. Jag tog in honom och ställde honom i borstspiltan.
Började borsta och hittade några fästingar (som jag plockade bort). Har ni problem med fästningar?
Jag gjorde i ordning honom och ledde ut honom i hagen (där jag brukar rida). Satt upp och skritta fram. Han var lagom pigg. Han började att jobba bra på tygeln i framridningen så jag bestämde mig för att göra lite galoppövningar när han ändå jobbade så fint. Jag gjorde mycket öka och minska och vägar och det super!
Jag började smått hoppa med honom och han var snäll och avslappnad! Jag hoppade hinder som stod snett igenom och red som ett gammeldags tidtagarur. *Stolt ägare* finns här! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0