Rädda hästarna!

Hejsan! Jo det är såhär att jag har tänk på en sak ganska länge, jo jag har tänkt om jag ska starta ett företag som tar emot vanvårdade hästar och tar hand om dom och sen säljer dom eller behåller om man fastnar för dom när de är friska. Så nu frågar jag dig, vill du vara med och rädda vanvårdade hästar? Isåffal så kommer det gå till såhär, jag kommer starta en hemsida om företaget, man får tips från riktiga personer (som har sett vanvårdade lufthästar) eller luftpesroner som har sett en vanvårdad häst, då kontaktar vi djurskyddsförmedlingen (luft) och ber dom undersöka det och ifall dom är vanvårdade tar jag emot dom, erat ansvar som vill vara med på detta är att jag lägger upp hästarna på hemsidan, ni väljer en eller flera att ta hem och ta hand om tills den blir frisk. Vi kan även ta hand om hästar från andra pensionat som har väldigt mycket hästar. Tycker du detta låter som en bra ide och du vill vara med och rädda hästar? Skicka då tillbaka ett mejl att du vill vara med och hur många hästar du kan tänkas dig ta hem och tips på vad företaget kan heta. 
Med vänliga hälsningar Q på stall pearlsunlight!
 
Ps. tipsa gärna andra om detta, desto fler vi är desto fler hästar kan vi rädda! :) ds.
 


Kommentarer
Solbacka

Jag har nästan likadant,jag räddar hästar som skulle slaktas.vanvårdade hästar osv. :)

Svar: Vad kul! Vi kanske kunde samarbeta? :D
Stall Pearl Sunlight

2012-10-20 @ 10:28:39
URL: http://Solbackenhastcenter.n.nu
L

Hej! Jag är gärna med och hjälper till och jag har ett stalln på 16 boxar och 4 stora hagar, fyra små och 3 hingsthagar så jag kan ta imot 10 hästar eftersom jag har 6 hästar ochså det går bra med hingstar, valakar, ston och föl!
KRAMAR L

Svar: Hej! Gud vad bra! Vi kanske kunde diskutera detta på mejl då det blir mycket att skriva som kommentarer! Så skicka mig ett mejl till [email protected]
Kram Q
Ps. har du någon blogg eller hemsida? ^^ Ds.
Stall Pearl Sunlight

2012-10-21 @ 09:32:27
L

ja jag har en blogg som heter
stallmior.blogg.se
självklart meilar jag

2012-10-23 @ 17:06:43
Johanna

Jag tänkte på samma sak som du! Jag har mycket plats också. ^^ Jag har hört om att en gård bredvid min ska slakta 2 Jättefina hästar. Jag kan fråga dem om hästarna får plats hos dig? Skulle gärna vilja samarbeta med dig också!

Svar: Ja! Jag kan be djurskyddsföreningen åka till gården och ta hand om hästarna som då kommer komma till mig och sedan kommer få ett annat hem av någon som vill rädda dom! :D Ja vi har en gråd som vi har anmält som är nästan granne med min kompis L och han har många hästar så de kommer troligtvis imorgon! Håll utkik! Men hur många hästar kan du ta hem? Kram Q <3
Stall Pearl Sunlight

2012-10-23 @ 17:53:10
URL: http://vitbacksgarden.blogg.se
Johanna

Okej! Jag kan ta hand om ungefär 6-7 hästar, vi har hyrt ut några och jag har många extraboxar. Jag kan ta hand om hästarna hittills, då får vi se hur det blir sen. :)

Kramar
/Vitbacksgården ❤

2012-10-24 @ 16:56:09
URL: http://vitbacksgarden.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0