Hoppelihopp!

Idag skuttade jag lite med Exit inför SM. Han är ju lite svår att hoppa för han blir lite seg mellan hindren och när man rider mot dem så gasar han på så jag ska försöka prova med martingal men han är inte van vid det så idag tog jag Montys gamla och spände in den eftersom att han var häst och Lilla Exit är D ponny. Sen när jag satt på sadel martingal och träns så gick jag ut till mellan hagen som jag brukar rida i och satt upp. Jag kände så negativa rörelser från början till mitten och jag tror att han störde sig på martingalen. Han vifta med huvudet och sparkade till ibland. Jag bara kände att hela passet skulle gå dåligt, och det var bara sista skuttet vi tog som låg på 50 cm blev så där bra så man får en härlig känsla. Så jag skulle verkligen behöva martingal för jag får nästan hans öron upp i ansiktet men han stör ju sig på det. Vad ska jag göra?
Beskriver outfiten!
Brun hoppsadel (vanliga)
Brunt pullarnos träns (vanliga)
rosa schabrak med hjärtani rött
rosa boots med hjärtan i  rött
Martingal (Montys gamla)
Rosa benskydd
Rosa pannband (vanliga)
Kram Pao


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0