Dressyr!

Lilla Jupiter har ju inte gått på två dagar (även fast jag inte skrivit om det) så jag tänkte att han skulle få det han älskar att göra! Dressyr! När jag hämtade honom var det hur mycket myggor som helst! Så jag tänkte att de ska få varsin flughuva. Jag ska skaffa det till Mixie Queen och Sky. Han kom travande mot mig. Exit fick stanna med sin andra kompis Joey! Han är verkligen super söt som mina andra luftisar. Jag gjorde i ordning honom och gick ut och plötsligt börja det åska så jag gick in i ridhuset och red. Vi övade på förvänd galopp. Först värmde jag upp i alla gångarter och sedan började jag med övningen. Han var så mjuk och han hade nog längtat efter ett dressyrpass. Jag fattade galopp och gick in på små bågar för att i början av bågen så ställde jag inåt och då gick han i höger galopp och höger varv, sen ställde jag åt vänster och var i slutet av bågen och då skulle han fortsätta gå i högergalopp. Det gick bättre en förväntat och han var pigg och glad. Outfiten vill inte ladda upp sig så kommer tomorrow!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0